Blog: Japonia Ciresilor Infloriti - Cum a fost

Avem o fascinatie pentru Japonia de mult timp si ne doream sa o vizitam in poate cea mai frumoasa perioada, chiar in sezonul ciresilor infloriti. Ne-am interesat cam cand ar fi varful de inflorire a lor in Japonia si am inceput pregatirile pentru calatorie de anul trecut din noiembrie cand ne-am cumparat biletele de avion. Am ales Austrian Airlines pentru ca mi-au placut orele zborurilor, plecarea la 13:30 din Bucuresti si 17:30 din Viena cu sosire la Tokyo la pranz. Alte zboruri, cu alte escale, ajungeau noaptea in Tokyo si noi nu ne-am dorit asta. Fiind oras nou, alta cultura am preferat sa ajungem pe zi. Apoi incet, incet am inceput sa construim programul cu ce ne doream sa vizitam in fiecare zi si am facut rezervarile la hoteluri, la trenuri si la diferite spectacole/ locuri pe care doream sa le vedem. Am cumparat si un ghid de calatorie, am descarcat o aplicatie de traducere romana-japoneza: Voice Translator, am luat si un ghid de conversatie romano-japonez si ne-am documentat, atat din ghid cat si online.

1 Aprilie Zbor Bucuresti-Viena-Tokyo
2 Aprilie Tokyo: Ueno Park, Tokyo Sky Tree Tower
3 Aprilie Tokyo: Omotesando, Harajuku, Yoyogi Park, Kiddy Land,
                           Shibuya, Gradinile Hama-Rikyu, Ginza
4 Aprilie Tokyo: Senso-Ji Temple, Tokyo National Museum, Digital Art Museum
5 Aprilie Hakone: Hakone-Yumoto, MotoHakone-Ko, Lacul Ashi, Togendai, Owakudani, Odawara
6 Aprilie Kyoto: Pranz Gara Kyoto, spectacol Minami-Za Theater, Gion, cazare la hotel in Osaka
7 Aprilie Osaka: Castelul Osaka, Muzeul de Ceramica, Pranzul la un restaurant la etajul 14 din Gara Osaka, Kuchu Teien- observatorul din Umeda Sky Building, cartierul Namba
8 Aprilie Osaka, Nara: Parcul Caprioarelor, Templul Todai-ji, Kasuga Shrine, Kyoto: Pavilionul de aur/ Templul Kinkakuji
9 Aprilie Tokyo: Gradina de Est a Palatului Imperial, Akihabara - cartierul electronicelor, Ginza noaptea\
10 Aprilie Tokyo: ne-am plimbat putin de dimineata prin cartierul unde aveam hotelul... ploua si apoi ne-am indreptat spre Aeroportul Narita

1 Aprilie Nici o pacaleala, chiar am plecat in Japonia. Pentru drumul Constanta- Otopeni am rezervat din timp, online, locuri cu microbuzul Kirvad. Am ajuns la 10:00 la Otopeni, cu 2h 30 min inainte de deschiderea portii de imbarcare. Check-in-ul l-am facut online cu 24 ore inainte de zbor.
Nu am avut la noi multe bagaje, doar doua valijoare si doi rucsaci si tot asa ne-am si intors, doar ca le-am ticsit bine cu suveniruri :D
Mi-am cumparat special pentru aceasta calatorie o pereche noua de incaltari sport, sunt de la Tezyo si au fost super confortabili ca sa nu mai spun moderni.
nori pufosi in zborul spre Viena
avioane colorate la aterizare
 un avion asemanator celui cu care am zburat
 In aeroport asteptand sa se deschida poarta de imbarcare spre Tokio.
 Avionul cu care am zburat spre Japonia.

Apusul in zbor

2 Aprilie Dupa un zbor de 1h 45min Bucuresti - Viena si un zbor de 11 ore Viena Tokyo am ajuns pe la ora 12:00 la Aeroportul Narita Terminalul 1.

Al doilea zbor a fost cam dificil, am citit, am vazut 2 filme, (Favorita si Despre un baiat), am motait/ dormit-ish si am asteptat cu nerabdare sa ajungem. Mancarea din avion a fost buna, noi ne luasem din aeroport si niste sandwichuri dar nu ar fi fost nevoie, mancarea primita a fost suficienta si buna. Am ajuns pe la pranz in Japonia.

Pentru ca doream sa vizitam pe langa Tokio si Kyoto, Osaka si Nara cumparasem din timp un Japan Rail Pass de 7 zile si am fost sa schimbam voucherul (pe care l-am primit prin curier in Romania) cu corespondentul japonez plus sa rezervam locuri pentru trenurile de viteza/ Shinkasen Hikari intre Tokyo si Kyoto respectiv cel de intoarcere, Shin-Osaka si Tokyo. Pentru celelalte trenuri nu a fost nevoie sa rezervam locuri, erau trenuri locale si aveau vagoane cu locuri nerezervate. Acest bilet este o varianta convenabila pentru cei care intentioneaza sa se plimbe cu trenul prin Japonia, il cumperi si apoi 7 zile nu mai platesti bilete la tren, si rezervarile de locuri se fac gratuit la agentiile din gara. Noua ni s-a parut super ok. Vedeti pe site conditiile de utilizare: doar turistii straini care au viza turistica de sedere sub 90 de zile il pot folosi si se cumpara inainte de a ajunge in Japonia.

Erau mai multe optiuni de a ajunge de la Aeroportul Narita la Tokyo, noi am ales varianta Keisei SkyLiner-ului, poate mai scumpa, dar am luat biletele la pachet cu 2 tichete de calatorii nelimitate cu metroul pentru 72 h. Calatoria cu trenul a fost confortabila si rapida (41 min). Statia finala a fost Statia de Metrou Ueno de unde am luat alt metrou spre hotel.

La hotel am avut surpriza ca mie sa nu imi functioneze cardul cand am incercat sa fac plata. Din fericire cumparasem din tara yeni, de la BCR si am avut la noi bani cat sa platim cazarea pentru o noapte. Am fost la un oficiu postal din apropiere, oficiile postale au bancomat, si am incercat din nou cardul meu ING fara succes, insa cardul sotului Alpha Bank mergea asa ca am transferat online niste fonduri si ziua urmatoare am scos de la bancomat sa platim hotelul integral. Cand ne-am intors in tara am contactat ING insa ei au zis ca nu stiu sa fie probleme cu cardurile in Japonia, ei uite ca sunt. Oricum criza rezolvata! Am facut check-in-ul la hotel, am lasat bagajele si am plecat la plimbare in parcul Ueno. L-am descoperit plin de copaci infloriti si oameni veniti si ei sa se bucure de festivalul florilor de cires. Nu cred ca pozele redau perfect atmosfera de acolo. Imaginati-va o alee lunga cu multi copaci de ciresi infloriti de o parte si alta. Mi-a depasit asteptarile si m-a emotionat pana la lacrimi... atat era de frumos.
 Ne-au placut si lampioanele rosii atarnate insiruit de-al lungul aleii.
 Mai batea si o pala de vant si scutura ciresii si ploua cu petale cand si cand... de vis.
 kimono selfie

Si erau si muuulti oameni, unii mergeau admirand ciresii, altii isi faceau poze, erau si niste doamne imbracate in kimono, apoi erau multi oameni veniti la picnic, asezati grupuri- grupuri sub ciresi, mancand, vorbind si distrandu-se de minune.
Unul din templele din parcul Ueno
 o statuie ecvestra
Alt templu, a inceput sa ploua incet dar venisem pregatiti, aveam umbrela :)

Prima data cand vedeam Camelie, am ramas fascinata de frumusetea ei.
Am aflat ca era Camelie dupa o conversatie pe whatsup cu mama, experta in flori.
Da, am avut net pe tot parcursul calatoriei, va povestim mai tarziu de unde.
 Poze cu niste balerini necunoscuti in fata Operei, noua ni s-au parut ca puteau fi romani.
 Poarta Infernului lui Rodin la Tokyo? Cine ar fi ghicit?!?
 Ne-am rasfatat cu niste clatite de-ale lor la cafeneaua Operei,
aceasta arata ca un panda.
 Erau suuuuper pufoase si bune la gust, nu excesiv de dulci insa, numai bune!

Primul templu pozat, insa din alt unghi.
Vedere spre parc din fata templului.

La intrare in templu te astepta acest mic dragon ce supraveghea spalarea pe maini, fata.
un capac de canalizare foarte frumos

Un cires japonez roz batut... superb!
 Cam asa stateau japonezii la picnic sub ciresi,
putin cam improvizat, dar nu parea sa ii deranjeze.

Avusesem in plan sa vizitam si gradina zoologica din Parcul Ueno, dar am gasit-o inchisa. Vroiam sa vedem faimosii si simpaticii ursuleti panda, dar nu am reusit, maybe another time, another place. Oricum, era atat de frumos in parc incat abia ne-am convins sa plecam, am plecat cand se intunecase si deja nu prea mai puteam sa facem poze. Priveliste impresionanta cu o intersectie de langa parc.

Am plecat la plimbare, mergand agale pe jos spre Tokyo Sky Tree Tower.
 Si un cires japonez cu flori roz batute, preferatul meu!!

Apropiindu-ne de Tokyo Sky Tree Tower.
Cand am ajuns era intuneric si de asemenea putin innorat asa ca am urcat doar pana la magazinul turnului si nu am mai urcat pana in varf. Stateam la un hotel in zona asa ca am mers la hotel tot pe jos.
Multe sortimente de prajituri cu matcha/ praf de ceai verde japonez.

Surpriza neplacuta! Mie nu mi-a mers cardul, nici la hotel, nici la Oficiul Postal din cartier unde multi spuneau ca merg toate cardurile. Din fericire cumparasem din Romania (de la BCR) niste yeni cat sa putem plati cateva nopti de cazare si la Oficiul Postal i-a acceptat cardul lui Catalin, sotul meu si am putut sa scoatem asa niste bani. Asa ca nu au fost probleme, ne-am descurcat. Dar ne-am speriat putin. Si sunasem inainte de plecare sa ma asigur la banca ca imi va functiona cardul. Ei au garantat ca nu vor fi probleme. Va recomandam sa cumparati din tara yeni (gasiti la BCR cu programare) cat sa aveti bani de cazare, transport si masa. Noi cat am stat in Japonia am platit numai in yeni. Nu luati dolari/ euro, am inteles ca schimbul valutar merge mai dificil. Si Catalin a avut probleme la plata in magazin direct cu cardul, nu i-l accepta decat la Oficiul Postal asa ca nu am insistat, am scos de acolo yeni si asa am platit peste tot.

Dar nu am lasat asta sa ne strice starea de spirit si ne-am bucurat de calatorie in continuare.

3 Aprilie In a treia zi a calatoriei noastre in Japonia ne-am plimbat to in Tokyo, am vizitat Omotesando, Harajuku, Yoyogi Park, Magazinul Kiddy Land, faimoasa intersectie Shibuya, Gradinile Hama-Rikyu si Ginza.

Am uitat sa va spunem de cartela de internet. Noi am cumparat din timp un sim de date de 10 Giga valabil 31 zile de la mobal.com. L-am folosit pe telefonul lui Catalin, un Samsung Dual Sim. Cardul l-am primit prin curier acasa si l-a instalat Catalin inainte sa plecam in Japonia. Am folosit in 10 zile cam 5 Giga din cei 10 disponibili. Nu am facut economii la net, am cautat mult pe google maps, am postat pe instagram, facebook stories si am urmarit ocazional feedul de pe facebook. La hotel aveam wireless gratuit de la ei. Cardul mai e valabil pana la sfarsitul lunii Aprilie, daca aveti planificata o calatorie in Japonia in aceasta perioada contactati-ma si vi-l voi darui gratuit.

Ne-am trezit tarzior in aceasta dimineata si am sarit peste vizitarea Pietei de Peste Tsukiji.Oricum intelesesem ca piata de peste se mutase in Toyosu Market si ca la Tsukiji mai ramasesera decat magazinele vechi din jurul pietei. Eu tocmai pe acelea vroiam sa le vizitam insa... trezindu-ne tarziu, nu am mai reusit. Am trecut la urmatorul obiectiv de pe lista: Omotesando. Am mers pe faimosul bulevard si am admirat cladirile moderne si  nenumaratele magazine de firma.

Un magazinas cochet de dantelarii.
 A.... aratau divin toate gulerasele acelea!
Dar magazinul era inchis, asa ca am ramas doar cu window shopping-ul.
 Ralph Lauren
 Si am ajuns si la intrarea pe faimoasa strada Takeshita Dori din Harajuku.

O cafenea cu pisici.
 Strada e foarte aglomerata si plina de viata. Nu am rezistat si ne-am cumparat o clatita cu fructe la cornet, gaseai magazine de dulciuri la tot pasul si eu mi-am mai cumparat niste sosete diafane cu volanase.

Crazy Harajuku! Nu am vazut persoane imbracate "exotic", poate 1-2 tinute mai deosebite, desi cartierul e faimos pentru tineretul nonconformist. Desi imi luasem la mine niste fustite, inclusiv una roz din tul, mi s-a parut prea frig si cu vant, ca sa le imbrac, asa ca tinuta mea a fost cam de ninja, toata in negru cu mici accente albe si roz. Tot stilul meu si nici nu am inghetat de frig. Oricum am observat in plimbarile noastre fffoarte multe persoane, femei si barbati imbracati foarte elegant si cu gust. Nu am observat la Paris atatea persoane chic ca in Japonia. Nu am facut poze pentru ca mi-a fost rusine, fiind alta cultura, alti oameni, mi-a fost teama sa nu deranjez si erau si ff multi eleganti, dar nimic tipator, totul asa, in note tacute, culori neutre dar elegante.
 Poarta/ Tori de la intrare in Yoyogi Park
 Butoaie de Sake, trimise imparatului din diferite parti ale Japoniei.

Am vizitat o foarte draguta gradina din interiorul parcului. Aici era ceainaria/ tea-house.
 O gradinita cu bonsai.
 Superb bonsai!
 Un lac cu pesti si mai colorati (portocalii) si gri.

In aceasta zona, e plantatia de flori de Iris, pe care o inunda in partea de jos.
Trebuie sa fie superba cand sunt irisii infloriti!
 mici toporasi
 un izvor
 Azalee?

Templul Meiji

Dorinte de bunastare si fericire scrise pe mici tablite.

In magazinul Kiddy Land, in cautarea lui Sailor Moon :P
Aceste machete erau din hartie si tu trebuia sa le construiesti... waw, ce precizie trebuie sa ai!
 Alte machete de construit, se dadea un plic mare cu toate elementele
si tu trebuia sa le asamblezi, lipesti, etc.
Mi-au placut foarte mult dar nu m-am incumetat sa incerc.
Un magazinas traditional, sau restaurant?
 O casuta traditionala.
 Alta casuta traditionala.
 Papusi
 O familie de iepurasi. #love!
Pe la etajul 4/ 5 am gasit si un stand cu Sailor Moon, am cumparat niste carti de joc cu personajele din desene animate, nu am prea avut optiuni.

Iar la plimbare, niste biciclete albe ca mijloc de promovare pentru un magazin.

Psycho Bunny :-)))

O oaza de verdeata si flori intre blocuri.
 Aici am si gasit un restaurant si am mancat.
 Am luat niste salata de la ei si o limonada.
Limonada neacidulata nu prea se gasea, decat f rar, ca in acest caz.

Aranjamente florale la tot pasul, eram fascinata!

Cu ochii dupa floricele.
 In sfarsit am ajuns in faimoasa intersectie Shibuya. Erau intradevar fff multi oameni.
 Vedere din Starbucks-ul dintr-una dintre cladiri, inainte sa porneasca puhoilul.

Apoi am luat metroul spre Gradinile Hama-Rikiu. Dupa cum v-am spus, noi am avut in primele zile 2 cartele de metrou cu un numar nelimitat de calatorii timp de 72h. Ne-am descurcat la metrou, folosind google maps care iti zicea unde sa intri la metrou, ce metrou sa iei, cate statii, cat costa biletul si pe unde sa iesi.(erau mai multe iesiri/ intrari, fiecare numerotata) Cand s-au terminat cele 72 ore am luat bilete de la automate, erau si acelea usor de folosit, alegeai limba engleza, pretul biletului, nr de persoane, puneai banii si aia era, primeai biletele si restul.
Zgarie nori

Intrarea in Parc

Era impresionant contrastul intre vegetatia gradinii si zgarie nori!
 Unde vedeam un cires inflorit, hop si noi!

Era si timpul pentru un selfie cu noi doi cu un fundal de flori de cires.
 Frumoase mai sunt florile de Camelie.
 Ce sa fie in departare, alti ciresi infloriti? si inca cu intr-o lumina superba? Acolo mergem.
 Waaaaaaw!

Nu doar noi ne-am dorit o sedinta foto acolo,
mai erau si alte persoane la pozat.
 Aaaaa.... si mai si batea putin vantul si misca ramurile si florile... de vis!

Multumesc Catalin pentru superbele fotografii!

Alb intalnind roz.

Asa arata o scurgere la ei, apa se scurgea incet din clopotel in clopotel.
 Dulciuri din orez, simpatice ca aspect dar nu m-am inteles cu gustul.
 O ceainarie pe malul lacului.

Un pod ce tranversa intregul lac.
 Un alt pod in departare.

Ceainaria de la mijlocul podului. Initial ne propusesem sa mergem si noi aici sa degustam un ceai,
dar oprindu-ne din cires inflorit in cires, am ajuns prea tarziu si inchisese.

Cele mai mari flori de cires pe care le-am vazut!

Alt pod si hop si eu la mijloc, nu ma vedeti bine, dar sa stiti ca sunt si eu acolo :P
 Un pin foooarte batran crescut cu ramurile in cascada si sustinut de stalpi. Impresionant!
Apoi am mers in Ginza.
 O masina rosie futurista.
 copiii tot copii
Vedere din cladirea Sony

Catelusi roboti.

Cladirea Sony... foarte faina si deosebita!

Vitrina magazinului de perle, Mikimoto.
 O poarta de intrare care iti atragea atentia.

A fost o zi superba, o zi plina... plina de WAW!!!

4 Aprilie In aceasta zi am stat tot in Tokyo si am vizitat Senso-Ji Temple, Tokyo National Museum si Digital Art Museum. Ne-am inceput ziua cu o plimbare in cartierul Asakusa, la Templul Senso-Ji. Erau primele ore ale diminetii si totusi era deja foarte multa lume acolo.

Standurile de talismane, ne-am cumparat si noi cateva.(pentru sanatate, pentru familie,...)

Apoi am mers pe jos cu directia Parcului Ueno/ Muzeul National Tokyo.
 Un mic templu pe care l-am descoperit pe drum.

Am ajuns la Muzeul National Tokyo dar acolo nu aveai voie sa faci poze la exponate (mare dezamagire) asa ca nu am ce va arata. Erau exponate frumoase, statui, sabii, kimonouri foarte frumoase, bijuterii.
Gradina din spatele muzeului.

Dupa-amiaza am fost in Odaiba (am schimbat un metrou si un tren in Tokyo) si am ajuns la Tokyo Digital Art Museum. Ne luasem bilete cam cu o luna inainte de a veni in Japonia, au fost mai scumpe, dar chiar a meritat experienta. Am stat si la o coada care initial ne-a speriat, dar a mers repede.

Aici eram intr-o camera care iti dadea impresia ca ploua cu lumina colorata pe niste tije subtiri. Ori ploua cu lumina alba, ori era un adevarat curcubeu de culori, oricum, era superb! Si te plimbai pe niste coridoare mici inconjurat de aceste fascicule luminoase care isi schimbau culorile. Waw!
O alta camera impresionanta era camera principala de jos, unde era ca un deal si un perete principal pe care era proiectata o cascada de lumina. Pe toti peretii erau proiectii cu flori, copaci, fluturi, pasari zburau dintr-o camera in alta tranversand peretii. O alta camera impresionanta (dar acolo nu am facut poza pentru ca nu ma asteptam la spectacolul ce a urmat) era "pestera universului" inital nimic deosebit, o camera intunecata cu niste asteroizi plutind in spatiu dar cand s-a adunat ceva mai multa lume la intrarea in camera, pasari cosmice au inceput sa zboare haotic si in viteza in jurul camerei, din ce in ce mai multe, lasand dare luminoase pe unde zburau... muzica traditionala completa, o experienta sublima. Mi-au dat lacrimile, atat de emotionant a fost.
 O mica proiectie cu un paun. Am mai vazut si pantere din flori circuland pe pereti dar si alte vietati.
 M-ati identificat intre proiectiile cu flori?
 La etaj era "padurea atletica", un loc cu tot felul de alte experiente interactive.
Aici era locul de joaca al copiilor pana in 2 ani, se puteau juca
impingand niste bile luminoase care isi schimbau culoarea.
 Adultii se jucau impingand niste baloane mari :P
Acvariul, insa nu unul obisnuit.
Pe pereti erau desenele persoanelor care trecusera pe acolo si desenasera cate o creatura. Am colorat si noi un pestisor (erau mai multe sabloane din care iti puteai alege), ni l-au scanat si apoi l-am vazut prinzand viata pe perete, inotand alaturi de celelalte creaturi. Pestisorica noastra, nu se vede clar, dar sa stiti ca si eu si Catalin am contribuit la curcubeul de culori de pe ea :P
 Si nu doar plutea bidimensional pe acolo, se si intorcea, se ferea de alti pesti, avea un program :-)
 Inapoi prin camera baloanelor. Catalin, foarte puternic, tinea unul intr-un deget. :P

Si culorile proiectate pe baloane se schimbau periodic, era f. fain.
Un gif ca sa vedeti cam cate culori erau pe acolo.

La iesirea din Digital Art Museum.

Pentru ca ne era foame, am mers alaturi la Venus Fort (era in plan). E un mall deosebit, cu tavanul pictat cu nori si care arata ca o strada lunga, cu cladiri elegante in stilul celor din Italia, sa zicem. Foarte simpatic!
 O reclama pe acolo care m-a amuzat,
Influentatorii trebuie sa fie in forma, fii un urmaritor!
 O cascada cu statui sub o cupola.
 Asa era prezentata mancarea la ei, la intrarea in multe magazine erau reproduceri
din plastic, foarte realiste, a felurilor de mancare din meniu cu preturi. Practic.

Ne-am facut de cap cu un tort curcubeu cu fructe.
Era fain la aspect, dar fooaaarte cremos, prea.
Catalin a trebuit sa se sacrifice cu mare parte din el.
 O Toyota model vechi care i-a facut cu ochiul lui Catalin.

Inca o zi, mai aerisita, dar totusi impresionanta s-a terminat.

5 Aprilie In aceasta zi am fost la Lacul Ashi, la Hakone. Vazusem in ofertele multor agentii de turism si aceasta destinatie si ni s-a parut ca merita vazuta, promitea o vedere superba asupra muntelui Fuji. Am rezervat cu o luna inainte un Hakone Free Pass, cu acest pass aveai gratuitate pe orice mijloc de transport din zona Hakone 2 zile si unele reduceri la anumite obiective turistice. De asemenea ne-am rezervat si bilete la tren pentru Tokyo-Hakone la Romance Car. Acesta am descoperit ca era un tren obisnuit, avusesem impresia ca vom merge cu un tren de epoca sau ceva de genul, probabil nu am inteles eu corect.

Gara Hakone-Yumoto
Aceste cutiute gen puzzle cu sistem secret de deschidere sunt specifice zonei.
Am cumparat si nou una cu 10 pasi de deschidere.
 Un magazin din apropierea garii.
 Un kimono expus in fata unui magazin.
  Si am ajuns la MotoHakone-Ko, priveliste superba asupra Muntelui Fuji.
Pana la locul de unde trebuia sa luam corabia
am mers 2 km printr-o padure de cedri.

Un magazin pentru Ninja

Curtea unei case traditionale din zona.

Un magazinas
 Batea foarte tare vantul si imi inghetasera urechile asa ca
am cumparat o caciulita haioasa cu mega ciucurei.
Corabia noastra de pirati se apropia.

Ultima data cand am vazut muntele Fuji de pe lac.

Pusca decorativa.

O alta corabie se intorcea.

Apropiindu-ne de Portul Togendai.

Vedere de pe geamul restaurantului din port.
Aici am avut surpriza sa nimerim la masa langa un alt cuplu de romani
care erau de 2 saptamani in plimbare prin Japonia. Ce mica e lumea?!
Ce a mancat Catalin, omleta cu orez si sos de fasole, interesanta la gust.
Eu nu m-am inteles asa de bine cu mancarea japoneza, asa ca
mi-am luat ceva mai cunoscut mie, adica friptura de pui cu cartofi la cuptor.
Pentru ca batea foarte tare vantul, telefericul nu functiona asa ca am luat autobuzul pana la urmatoarea statie, Owakudani. Acest loc a fost creat in urma eruptiei unui vulcan, inca exista fisuri pe unde ies aburi si gaze.
 Locul e faimos si datorita oualor negre pe care le fierb aici si care capata o coaja de culoare neagra. Se spune ca daca mananci un astfel de ou iti creste durata vietii cu 7 ani. Ouale se vindeau la pachetele de 5. Eu am mancat unul, Catalin pe restul (in 2 zile). Erau albe in interior si aveau un foarte usor gust diferit, in rest oua normale.
Distractia a fost dupa ce am luat ouale. Cum telefericul nu functiona, singura metoda de a ajunge la urmatorul oras era cu autobuzul sau taxiul (f. scump). Si autobuzul nu venea, se facuse o coada lunga de cateva zeci de persoane care asteptam autobuzul. Intr-un final, dupa 30-45 min, a venit si ne-am urcat toti buluc. Radeam cu Catalin ca de aceea iti maresc ouale acestea durata vietii, ti-o maresc cu cat astepti pe acolo autobuzul. :-)))

Oricum, a meritat, in Owakudani am avut cea mai frumoasa vedere asupra Muntelui Fuji.
 Nu am mai oprit in alta parte, desi fusese in plan,
am luat alt autobuz pana la Odawara si apoi un tren shinkansen pana la Tokyo.
A fost distractiv in gara sa incerc sa surprind in poze si filmari faimoasele trenuri Shinkasen.
 La fiecare 2-3 minute trecea unul in super viteza prin gara, sageti nu altceva.

Dupa cum va ziceam nu m-am inteles asa bine cu mancarea de acolo, asa ca seara mancam iaurtel. Alta distractie. De ce? Pentru ca majoritatea iaurturilor japoneze sunt dulci, a fost o aventura sa gasim unul obisnuit, ca la noi acasa. Am avut noroc cu Google Translate cu care poti face poza si iti traduce imediat ce scrie, chiar si in Japoneza. Pe acest iaurt scria ca e ... ortodox. Perfect!

Povestea va continua...

6 AprilieIn aceasta zi am plecat cu trenul rapid Shinkansen Hikari spre Kyoto. Am mancat okonomiaki la pranz intr-un restaurant din gara Kyoto, am fost la spectacolul gheiselor la Minami-Za Theater, ne-am plimbat prin cartierul Gion, seara am luat trenul spre Osaka unde aveam cazare.

Catalin, in metrou, in drum spre Kyoto. Nu am luat toate bagajele cu noi la Kyoto-Osaka, am lasat valizele la Rail Go Service in Gara Tokyo, era singurul loc pe care l-am gasit in zona garii unde puteai sa iti lasi bagajele mai multe zile, celelalte erau dulapuri unde le lasai cateva ore. Am luat cu noi doar cei doi rucsaci.
 Cum arata trenul de viteza Shinkasen in interior. Confortabil si curat.
Ne era foame cand am ajuns in Kyoto, din fericire am descoperit in gara foarte multe restaurante. Cuplul de romani pe care l-am intalnit la Togendai ne recomandase sa incercam okonomiaki asa ca am zis de ce nu? Ei zic ca e pizza japoneza insa nu mi s-a parut ca seamana cu pizza, ci mai mult cu o omleta? dar o omleta cu varza marunt tocata, la care se adauga creveti/ sunca si deasupra se pune sos si maioneza. Interesanta.
 Ne-am mancat fiecare preparatul in niste farfuriute mici, cu betigase.

Faianta in forma de solzi colorati la o baie publica.

Mergand pe jos in drum spre faimosul cartier al gheiselor, cartierul Gion.

Ne-am minunat de frumusetea ciresilor infloriti, aici unii crescuti langa o salcie.

Cand ma documentasem despre Kyoto, am gasit recomandarea sa mergem si la spectacolul Miyako Odori de la Minami-Za Theater. Asa ca am cumparat din timp bilete online.
Inainte de inceperea spectacolului. Foarte multa lume prezenta, desi erau mai multe reprezentatii in fiecare zi. Am avut casti audio cu explicatii ale scenelor in limba engleza, s-au dovedit foarte utile, nu am fi inteles mare lucru fara. A fost un dans specific gheiselor, de fapt mai mult miscari elegante cu evantaie, un fel de oglinjoare... toate miscarile in tandem executate de mai multe gheise imbracate la fel, apoi spectacolul anotimpurilor in diferite scene cu personaje interpretate de gheise. A fost frumos si interesant, chiar ne-a facut ziua mult mai frumoasa!

Ikebana intr-o vitrina.
 Imi placeau maxim accesoriile florale pentru par,
dar nu am cumparat nici unul pentru ca stiu ca nu l-as fi purtat.
 Poza cu dedicatie pentru verisorul nostru Victor :P
 Cartierul Gion

Un mic parculet cu un lac cu pesti, multi ciresi infloriti si multa lume.

O straduta cu case vechi, traditionale.

Si cred ca aceasta chiar este o gheisa, in afara de cele de la spectacol, a fost singura pe care am vazut-o machiata cu alb la spate. Erau foarte multe persoane imbracate in kimonouri superbe, spre incantarea mea, insa posibil ca majoritatea sa fi fost localnice imbracate traditional sau turiste, puteai sa inchiriezi din mai multe locuri astfel de costumatii. M-a batut si pe mine gandul sa inchiriem kimonouri, dar nu l-am dus pana la capat.

Mi-am cumparat o stampila cu flori de la un magazin de acolo.
 Desi era tentant si acest set pentru caligrafie,
mi-am cumparat doar o pensula simpla, daca vreau sa incerc sa scriu, pot si asa.
 Inapoi pe jos spre gara.

Mi s-a parut ca au multi ciresi plangatori. Sunt foarte poetice ramurile acestea curgatoare.

Cires cu flori de culoarea aceasta roz-rosu inchis nu mai vazusem.
 superb!
 Se lasase seara si au aprins felinarele de pe straduta cu ciresi infloriti.

Totul arata atat de frumooos!

O cafenea luminata vazuta printre crengile de cires.

Gara din Kyoto este impresionant de mare si plina de oameni.

7 Aprilie In aceasta zi ne-am plimbat prin Osaka, am vizitat Castelul Osaka, Muzeul de Ceramica, Pranzul l-am luat la un restaurant la etajul 14 din Gara Osaka, am fost sus la Kuchu Teien- observatorul din Umeda Sky Building si ne-am plimbat prin cartierul Namba.

Vederea de la geamul camerei noastre de la etajul 10.
In Osaka am stat la hotelul Keihan Yodoyabashi, il recomandam,
a fost o alegere buna.
Asa arata camera in interior, simpla si eleganta.
Dupa micul dejun la hotel am plecat la plimbare prin Osaka.
 Varza decorativa cu flori... waw!

Primaria Osaka
 Domnul din masina a coborat si s-a dus sa faca poze la copacii infloriti ?!?!

Si ne apropiam de Parcul Castelului Osaka.

Un dojo de arte martiale.

Vedere de la ultimul etaj al castelului.

Au niste capace de canalizare foarte frumoase.

Am fost in vizita la Muzeul de Ceramica Orientala. Biletul a fost cam scump dar a meritat,
am vazut foarte multe vase de ceramica orientale, farfurii, pensule si sticlute foarte frumoase.

Vas pentru apa in forma de picatura de apa. Incredibil de frumos!
 Tot un vas pentru apa.
 vas pentru cerneala

vas pentru apa in forma de cocos
 vase pentru apa
 Sticlute

Si asta era... o perna sau o vaza, in functie de momentul zilei.
 Alta perna

Pensula

Pietre de cerneala
 piatra pentru cerneala cu rezervor de apa
 hartie cu tulpina de bambus
 masuta de scris
 alta masuta de scris
 stampila
 statuie

Erau si capace de canalizare pictate.

Gara Osaka

Aranjamente florale superbe peste tot, eram fascinata!

Etajele 14 si 16 ale garii erau cu restaurante.
 Ce a mancat Catalin: peste, legume, orez, salata si supa
 Eu am mancat doria, o mancarica cu orez facuta la cuptor cred.
 o fantana ce cobora pe niste trepte circulare

Vedere de la pen-ultimul etaj din Umeda Sky Building.

Inghetataa la inaltime!

Acum eram la ultimul etaj. Locul se numea Floating Garden Observatory , adica Obsevatorul Gradina Suspendata, asa ca ma asteptam la o gradina, floricele etc. ahm. nu, din pacate nu erau. Insa era o priveliste superba cu gradina de zgarie nori.
Selfie time!

Un loc pentru lacatele in forma de inimioare
 cercelusi origami
 Cercelusi origami pentru persoanele fara gaura in ureche.
Am luat si eu unii pentru a-i face cadou.
  Sedinta foto la un geam, vedeta: cercelusii cei noi.
 Am facut atatea poze si am stat atat la acel geam,
ca se facuse coada in spatele nostru,
trebuie sa fie ceva interesant acolo de face atatea poze fata aia :P
 Tunelul cu scara rulanta de coborare

Pe drum spre Cartierul Namba.

Cred ca acesta era National Bunraku Theater.

Namba, un cartier foarte colorat!

Papusica scolarita intr-o vitrina.
 Echipa Sailor Moon
 Nu pot sa va explic cat de tentata am fost sa cumpar o figurina,
dar erau mult prea scumpe (aproape 200 de lei aceasta mica de 5 cm),
asa ca am ramas cu privitul si cu pozele...
si cu amintirile din copilarie cand ma uitam la desene animate cu Sailor Moon.
 Era prezenta si Captain Marvel si muuuulte alte personaje de desene animate/ filme.

8 Aprilie In aceasta zi am plecat de la hotel din Osaka, si am luat trenul spre Nara. Acolo am vizitat parcul Caprioarelor, Templul Todai-ji - cu cea mai mare statuie din bronz a lui Buddha din intreaga lume, Kasuga Shrine cu cele 2000 de felinare apoi am luat trenul spre Kyoto. Se facuse tarziu (16:00) asa ca nu am mai avut timp decat pentru un obiectiv turistic si am decis ca acesta sa fie Pavilionul de aur/ Templul Kinkakuji. Dupa aceea ne-am intors la hotel la Osaka. Alta zi plina pentru plimbareti.

Un afis cu cea mai adorabila caprioara, avea si floricele la ureche.
 Flori in fata zidului unei case. Florile aratau foarte bine, se vedea ca erau atent ingrijite.
Pe cand si la noi asa ceva? De curand o prietena din Bucuresti mi-a povestit
ca ei i-au furat lalelele si zmbile din fata blocului :-( No comment.

O casuta cu o gradinita deosebita.
Pana si canalizarile erau personalizate cu un cerb.
 Un afis in fata unui templu.
 Biscuiti in forma de cerb. Am luat si noi un pachet, deliciosi!

Slujba la un templu din Nara.

OMG, OMG... primele caprioare!

Avertisment! Se anunta ca, totusi, caprioarele sunt animale salbatice si uneori pot fi mai agresive.

Am cumparat si noi niste biscuiti speciali pentru ele si le-am dat.
 I-am dat uneia, imediat celelalte au prins de veste si au venit si ele.
Era adorabile, chiar si atunci cand ma impingeau usor cu capul
 sau cand ma trageau de maneca sa ma atentioneze ca sunt si ele acolo

Am gasit si una mai micuta, cu pete albe pe spate.
Micuta l-a cucerit si pe Catalin.

A mai aparut una.
 Am incercat sa ii fac cateva poze. Incercam sa fac o poza ca cea de pe
afisul vazut in gara, una cu ochisorii mari si luminosi.
 Waaa... ce ochisori frumosi avea! Eu ma declar multumita.

Majoritatea caprioarelor aveau coarnele taiate.
Ei bine, am gasit si un cerb cu coarnele intregi.

Nu am mai avut biscuiti sa ii dam, asa ca a scos limba la noi :P

In parc erau in desfasurare multe sedinte foto. Mi-a atras atentia aceasta domnita japoneza
 imbracata foarte frumos, manecile lungi erau de mare efect.

Si aceste domnisoare imbracate in kimonouri se incadrau frumos in decorul de ciresi infloriti.
 Ciresi infloriti peste tot.
 De florile acestea, Andromeda nu mai auzisem.

Apropiindu-ne de Templul Todai-ji

Templul Todai-ji

Am aprins si noi niste betigase si ne-am pus dorinte.
 Cea mai mare statuie din bronz a lui Buddha din lume.

O macheta a templului.

Cine spune ca ciorile nu pot fi poetice? Acesteia ii placea sa se plimbe
 pe covorul de muschi si petale de cires.

Catalin amuzat de varietatea de suveniruri de acolo.
Acestia erau niste papucei din lemn traditionali pictati.

Pe drum spre Kasuga Shrine.

O fantana cu cerb.
 Kasuga Shrine, templul celor 2000 de felinare.
 Lumea e mica, am dat peste un grup de romani si aici.
 1000 de felinare din bronz

gradina de nisip

Cuiva i-a cazut din geanta o portocala, caprioara a fost pe faza si a prins-o.

O casa din zona.

Acoperisul din sticla cu decoratiuni metalice cu cerb si caprioara al unei galerii.
 Ni s-a facut foame asa ca am cautat un restaurant.
L-am gasit pe acesta, arata nepretentios  iar mancarea a fost buna.

Catalin a mancat porc dulce-acrisor, orez si pachetele de primavara.

Eu am incercat o supa ramen.

Magazin cu haine din tesaturi naturale.
 Apoi am luat trenul spre Kyoto si apoi un autobuz pana la Pavilionul de Aur.
Arata foarte frumos, asa auriu, inconjurat de un lac cu mici insulite cu pini.

Daca faceai abstractie de parterul negru,
ziceai ca partea aurie pluteste deasupra lacului.
 Imi placeau maxim insulitele cu pini.

Asa arata Pavilionul de Aur iarna.
 Alta insulita

Niste trepte foarte vechi,
 O cascada

Un copacel inflorit de azalee roz.
 Flori in niste ghivece in fata unei case.
 Si bicilcetele stateau nelegate, asteptandu-si cuminti proprietarii.

Priveliste de seara de pe geamul hotelului, in Osaka.

9 Aprilie In aceasta zi, dimineata, am plecat cu trenul din Osaka spre Tokyo. Am mers tot cu trenul rapid Shinkasen Hikari. Ne-am dus bagajele la hotel si apoi am plecat pentru o pen-ultima plimbare prin Tokyo.
Am vizitat Gradina de Est a Palatului Imperial, am mers si in cartierul Akihabara - cartierul electronicelor si am admirat din nou cartierul Ginza. Aveam pe lista de locuri de vizitat un magazin de papetarie, Itoya, am descoperit 2, unul langa celalalt, unul de 5 etaje iar celalalt de 12 etaje... multe etaje de prostioare simpatice de birotica si papetarie, eu eram in RAI, Catalin a fost intelegator si rabdator cat am parcurs TOATE etajele :-))) A doua zi urma sa plecam inapoi spre casa asa ca ne-am bucurat de o ultima plimbare nocturna prin zona centrala Tokyo si inapoi la hotel.
O mica statuie in fata Oficiului Postal.
Un ultim cires inflorit vazut in Osaka

Trenul rapid Shinkasen Hikari.
 Catalin cu o sticla de Coca Cola cu un design japonez.
Sticla desi seamana cu cea din sticla, era de fapt din aluminiu.
 Priveliste cu Muntele Fuji de pe geamul trenului.

Privelistea pe geamul hotelului.
 Priveliste cu zgarie nori in Tokyo.
Ni s-a facut foame asa ca am coborat la subsolul unei corporatii
unde vazusem reclame la mai multe restaurante. Asa arata replica din plastic a salatei.

Salata reala, chiar buna!
Ce a mancat Catalin.

Intrarea in Gradina Palatului Imperial.

La intrare a fost un control de securitate la genti.
Un cires galben-verzui cum nu mai vazusem.

Foarte interesanti copacii acestia uscati, cu crengi ondulate,
desi erau evident uscati, nu ii taiasera ci ii pastrasera pentru scopul decorativ.

Irisi
O cascada micuta.

Apoi am fost in cartierul electronicelor Akihabara. Am intrat in cateva magazine care mai de care mai colorate si mai pline cu tot felul de lucruri, de la cosmetice, la camere foto gen polaroid.
Papusa Gheisa

O masina de Politie foarte simpatica.
Un print pastelat cu cocori in magazinul Itoya. Nu l-am cumparat pentru ca era
destul de lung si ni s-a parut greu de transportat in siguranta.

La etajul 11 al magazinului era o grădină cu salate?!?!
La etajele 10 si 12 erau restaurante. Am fost si noi la etajul 12
la cafeneaua de acolo la o limonada si o prajitura.

Cartierul Ginza noaptea.

10 Aprilie Ne-am plimbat putin de dimineata prin cartierul unde aveam hotelul... ploua si apoi ne-am indreptat spre Aeroportul Narita. Am avut mare noroc cu vremea cat am fost in Japonia, a fost foarte frumos, nu cald dar potrivit perioadei si a plouat foarte putin, cateva minute in prima zi si apoi in ultima zi.

Micul rasfat matinal  la o cafenea din zona
cu milkshake de capsuni, scone cu ciocolata si cafea cu lapte

La aeroport ne-am facut iar de cap si am luat tempura (creveti in ou) cu orez
 iar Catalin clasicul snitel de porc, dar cu orez.

Muuulte ore mai tarziu, cat sa vedem cate 4 filme de caciula in timpul zborului si am aterizat inapoi in tara pe la ora 12 noaptea. Am luat microbuzul Kirvad rezervat si pe la 5 eram acasa. Zborul de intoarcere a fost foarte dificil, am facut greseala sa luam un zbor de zi si ne-a fost foarte greu sa dormim. Dar toate au trecut, calatoria a fost una superba, am vizitat cam tot ce ne-am propus si chiar daca am omis cateva locuri per total a fost foarte frumos!

SFATURI
+ cumparati din tara yeni sa aveti la voi pentru mici cheltuieli dar si plata cazarii pe cateva zile, noi am cumparat cu programare de la BCR;
+ aveti bani pusi pe carduri de la mai multe banci, in caz ca nu functioneaza un card sa aveti back-up;
+ lista cu locuri de vizitat o aveti mai sus, noua ne-a placut peste tot;
+ mergeti neaparat in aprilie, este o vreme ideala ca temperatura si sa vezi spectacolul ciresilor infloriti e o experienta unica;
+ daca aveti greturi, eu am avut, eram insarcinata cu Ioana in 2 luni la acea vreme, gasiti iaurt ca la noi cu numele de orthodox youghurt sau greek youghurt, celelalte tipuri de iaurt sunt dulci si nu ajuta la greata;
+ luati zboruri de noapte, sa reusiti sa dormiti pe durata zborurilor lungi;
+ planificati-va bine calatoria, daca aveti nevoie de ajutor va pot consilia contact@mariata.ro.