Targul de Turism, Romexpo Bucuresti

23.02.2018
De data aceasta Targul de Turism a avut loc la Pavilionul B, foarte spatios si elegant amenajat.


Targul era impartit in 2, intr-o parte erau regiunile turistice ale Romaniei,
in cealalta parte agentiile de turism.


Pavilionul are la mijloc o cafenea moderna




Cami de la blogul krmenslife.blogspot.ro imi spusese ca se organizeaza de data aceasta la targ si niste conferinte cu tema Millennials. Promovarea turismului romanesc catre generatia Y (eveniment facebook) Mi s-a parut interesant asa ca eu si Cătălin ne-am inscris. Sala Madgeru, unde a avut loc conferinta este tot in pavilionul B, la etaj. Au fost destul de multi vorbitori si fiecare cu prezentari interesante. Ce nu mi-a placut este ca nu s-a pastrat programul, trebuia sa se termine la ora 15:00 si la ora 15:30 mai erau inca doi vorbitori care inca nu-si tinusera prezentarile. Dar ce mi-a placut si mi s-a parut demn de a fi notat:

Valentin Lucian Beloiu - Consilier superior in cadrul Ministerului Turismului 
a vorbit despre #ecoturismul religios si a dat exemple cateva locuri interesante de vizitat(manastiri si nu numai) Cred ca ar putea sa prinda si aceasta idee la millennials pentru ca acestia par interesati de #eco, #natura si #natural si au respect pentru lăcașurile sfinte. Desi a incepe cu un subiect cu o tema religioasa poate da ideea de binecuvantare a conferintei, nu mi s-a parut o idee prea buna sa incepi in forta un eveniment despre tineri cu un asemenea subiect. Putea fi abordat subiectul dar in alt moment al conferintei.

Gabriel Zamfir - Vicepresedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc
a caracterizat turismul ca fiind un indicator al calității vieții (doar cei care au un nivel bun de trai își permit sa călătorească), de asemenea ca un indicator de cultură și civilizație.
A dat ca tinte cresterea PIB cu cel putin 10%, cresterea fortei de munca in turism, cel putin 10% din populatia activa(25-60 ani), cresterea salariului mediu, sa fie cel putin egal cu cel din tarile turistice din top 15.  
A impartit domeniile de interes turistic in:
+ litoral  +montan  +velo   +aventura  +city-break  + istoric-cultural  + nautic  +ecumenic
+etno +gastro-viticol  +spa-balnear-medical  +ecologic  +tematic(vanatoare, echitatie, speologie)
Ar vrea sa defineasca Romania ca "țara tinereții fără bătrânețe", ceea ce mi se pare o utopie in conditiile in care multi tineri au plecat si pleaca din tara pentru conditii mai bune de trai in alta parte iar satele sunt imbatranite, tineretul plecand la oras sau mai departe
Ar dori sa defineasca Romania ca "un picior de plai, o gura de rai" foarte frumos dar stim si continuarea din Miorița si nu e la fel de ideala
Alte tinte: cresterea sperantei de viata cu 10%, scaderea numarului de persoane supraponderale cu 30%, scaderea nr de cazuri de boli cardio, tabacism, alcoolism si boli psihice cu 30%
A adus in discutie termenul de industrie a prieteniei, adica turistii profesionisti calatoresc pentru relationare emotionala nu pentru obiectivele turistice clasice.

Corina Martin - Presedinta Federatia Asociatiilor de Promovare Turistica
#vacantaintaramea sa ne mandrim si cu zonele turistice locale si le promovam
Sa creem adunari/ grupuri de interese comune in domeniul turismului si sa ne intalnim si sa stabilim planuri de actiune

Dan Carpov - Reprezentant Consiliul Judetean Maramures
visitmaramures.ro faceti si dati wawcere= vouchere, waw ce idee buna :)
au avut un filmulet dragut de prezentare, ceva gen:


Adela Dadu - reprezentatnt Asociatia Judeteana de Turism Sibiu
sibiu-turism.ro millennials stau de obicei putin intr-un loc, dar revin, sunt fidelizabili :-)
Sa participam la evenimentele cu tematica gastronomica ce se vor organiza anul acesta la Sibiu.
Sa vizitam locuri deosebite precum 
Conacul Apafi, 

casele de oaspeti din Copsa Mare
foto: copsamare.ro
Nu stiu ce sa zic despre evenimentele gastronomice, eu personal nu as călători special pentru asa ceva, mai ales când se organizează si in alte orase din Romania (Festivalul Scoicilor la Constanta, Street Food Festival, etc).

Claudiu Petria - co-fondator Questo App
Millennials sunt generatia do it yourself, 
49% rezerva de pe mobil, 
59% rezerva cu maxim 3 luni inainte
38% rezerva activitati in ziua in care le fac
79% vor sa experimenteze experiente locale
80% cauta experiente unice
97% distribuie poze din timpul calatoriilor , "sa moara de ciuda toti prietenii de pe facebook"
Ar trebui sa promovam mestesugari, locuri si experiente unice, afaceri locale
Am instalat aplicatia dar din pacate nu are un quest inca pentru Constanta. Il astept cu interes.
Marian Oancia - Vicepresedinte si Manager Proiect Zig Zag prin Romania
Defineste: prin ce esti unic? defineste clientul
Metode de promovare:
1. articole scrise in publicatii/ pe blog/ pe notite facebook
2. pagina oficiala facebook
3. profil business instagram
4. video pe youtube cu obiective/ reprele zonei promovate/ in care se afla afacerea
5. locatia pe google maps
6. prezenta pe tripadvisor.com
7. prezenta pe booking.com
8. organizarea unei expozitii foto
9. publicarea de poze pe shutterstock, dreamstime, fotolia
11. media
12. suveniruri
13. colaborari cu bloggeri, vloggeri, instagrammeri



a fost o pauza dulce oferita de Sweet Moments


Raluca Muresan - blogger de travel si lifestyle ralucalatoreste.ro
Se vede ca un blogger e influencer din faptul ca actiunile sale sunt populare, de exemplu ea a organizat o vacanta, si, intr-o saptamana, s-au epuizat toate locurile disponibile


Razvan Pascu - consultant marketing turistic la Travel Communication Romania si Asociatia Travel Focus, blogger la razvanpascu.ro
Millenials sunt informati, ofera feedback, apreciaza ofertele lucrate nu cele serie. Sunt narcisisti, greu de multumit, atenti la buget. Piramida lor Maslow ar avea de la baza spre varf:
cazarea si mancarea apoi facilitati(SPA, piscina) apoi vizitele in imprejurimi, apoi evenimentele in resort/ petreceri, apoi gastronomia de top si in varf, evenimentele unice. Prin ce esti tu UNIC? Ce nu mai gasesti in alta parte? De exemplu un restaurant l-a avut ca guest star pe Jamie Oliver care a gatit.
Millennials nu doresc camere de hotel mobilate cu produse de serie, nici opulenta dar nici hosteluri, nici locuri prea aglomerate. Ar fi in stare sa faca credite pentru vacante dar nici nu i-ar fi rusine sa isi faca concediul acasa. Aleg locuri instagramable #cool. Sunt interesati chiar de oferte mai deosebite precum a face voluntariat in orfelinate in Cambodgia. #apelatilaagentiideturism
Trebuie sa SURPRINDETI! 
+ oferiti lucruri care nu sunt in ghidurile clasice
+ dati-le posibilitatea sa interactioneze cu localnici


Carmina Nitescu - fondator TurismMarket.com si TravelWithASmile.net
Turistul vrea opinii reale, si parti pozitive dar si negative
Millennials vor ceva inedit, scufundari, locuri de plane spotting, o saptamana pe yacht
A prezentat exemple de experiente turistice faine la care a participat.


Monica Anghelovici - economist, jurist, specialist in turism, blogger la povestidecalatorie.ro
Inscrieti-va pe portaluri de turism
Colaborati cu agentii de turism dar si cu bloggeri
Bloggerul este perceput ca un prieten, poti comunica cu el si te inspira in ce locuri sa calatoresti.


Deja se depasise cu 30 min timpul alocat si nu am mai putut sa stam sa ii ascultam si pe ceilalti 2 vorbitori care mai erau. Sper sa se mai tina acest gen de evenimente insa sa fie mai bine organizat timpul. Felicitari organizatorilor!



Trimiteți un comentariu