Plimbare la munte in familie

Weekendul trecut am fost la munte in noua formula, eu, sotul Catalin si fetita noastra de 10 luni jumatate, Ioana- Amelie. Ne-a fost putin frica de mersul cu masina cu un copil atat de mic dar am zis sa incercam pentru ca mi-era dor de o plimbare la munte, nu mai fusesem dinainte sa raman insarcinata.

ZIUA 1, Vineri 2 Octombrie

Am plecat de dimineata, pe la 8:00. O portiune din drum Ioana s-a jucat, apoi a fost putin suparata insa a adormit si apoi a dormit tot restul drumului. Am oprit la doua benzinarii pe drum, la prima pentru dezmortire, sa punem motorina si sa luam ceva de rontait, la a doua pentru a-i schimba pampersul Ioanei (in masina) si a-i da prima masa solida a zilei, un borcanel cu fructe: mere, piersica si banana. Am condus cand eu, cand Catalin, dar cel care nu conducea a stat cu Ioana in spate pentru a o mai amuza daca se supara.

Am ajuns la Sinaia pe la ora 13:00. Am ales cazare la Hotel Apart Silvia 3*** la studio, adica o garsoniera cu chicineta. Am ales aceasta cazare datorita:

+ existentei chicinetei cu frigider, cuptor cu microunde si chiuveta pentru a-i pregati Ioanei lapticul si masa de pranz si seara

+ apropierii de centru si atractiile turistice principale, in 10 min eram in centru sau la Castelul Peles

+ camera mare cu pat dublu si balcon

Cum am ajuns i-am pregatit Ioanei masa de pranz, cartof fiert cu carne de prepelita. Parintii mei au o micro-ferma, vedeti pagina Prepelitele Ioanei. Ii dau Ioanei oua si carne de prepelita din productia micro-fermei, sunt produse bio de la pasari crescute cu hrană naturală: amestecuri de cereale, soia și lucerna verde, fara hormoni de crestere sau alti aditivi.  Dupa ce Ioana a mancat, am plecat inspre centru Sinaia sa mancam si noi. Vroiam sa mancam la Bistro La Teleferic insa nu stiam unde este, decat ca zona, din fericire un domn de la paza ne-a ajutat. Bistroul l-am gasit pe strada din stanga intersectiei de la Teleferic, e undeva pe dreapta, se urca niste scari de lemn inconjurate de copaci pana la Bistro, original! Nu aveam rezervare dar ne-au primit. Eu am comandat ceva mai deosebit, pulpa de rata cu piure unguresc si gogonea si un ceai, Catalin a vrut ceva mai traditional, si a luat varza cu carnat. Ioana a degustat putina carnita de rata de la mine.

Cazino Sinaia, mi-au placut aranjamentele florale din Sinaia, in orice coltisor te uitai
se vedea mana grijulie a unui decorator de gradini, multe flori frumos aranjate si
combinatii originale de plante

Dupa asa masa interesanta ne-am plimbat putin prin parc si apoi am plecat spre Castelul Peles. Catalin a pus pe Google Maps locatia si acesta ne-a dus pe un drum pe care nu  mai fusesem, undeva sus pe Str. Furnica. Daca am vrut la munte apoi trebuia sa fie si putina urcare, dar e putin mai dificil sa urci pe pantele abrupte ale strazilor cand ai caruciorul cu copilul cu tine. La Peles am mancat o o prajitura spuma de fructe de padure si am baut un cidru cald de mere cu scortisoara, ne-am bucurat de priveliste si de aerul curat si apoi am plecat inapoi spre Hotel pe drumul pietruit pe care il stiam, cel care iese in spatele Manastirii Sinaia.

Ajunsi la hotel. i-am dat masa de cereale, i-am facut baita/ dus Ioanei si i-am pregatit biberonul cu laptic. Pentru ca nu era un ceainic propriuzis in chicineta ci un filtru pentru cafea, am improvizat incalzind apa la microunde, sterilizatorul de biberoane il adusesem cu noi.

ZIUA 2: Sambata 3 Octombrie

La ora 7:30 a veniti o doamna si ne-a adus micul dejun in camera. Cand am facut check-inul am fost informati despre cele 4 variante de mic dejun din care sa alegem si ca ora de serivire este intre 7:30 si 9. De exemplu nr. 2 includea: omleta, sunca, rosie, castravete, unt, dulceata si cafea sau ceai. Celelelalte optiuni erau cu oua ochiuri, oua romanesti sau salam.

Vedere de pe balcon spre o cladire frumoasa dar abandonata si munti (in partea de jos, neinclusa in poza, era o curte cu materiale de constructii)

De dimineata am luat la picior aleea principala din Sinaia si ne-am plimbat pe ea de la un capat la celalalt. Fiind dimineata nu era mai nimeni pe strada doar poate cate cineva facand jogging. Am admirat cladirile vechi si plantele din aranjamentele stradale.

Ne-am oprit pentru un cafe-late si o prajitura la "La Cafenea". Bune, dar servite la 10-14 grade la terasa parca nu a fost ideal. brrr

Apoi am urcat spre TeleGondola Sinaia. Pana ne-am lamurit noi ca trebuie sa selectam pe Google Maps drum de masina, pentru ca trebuia asfalt pentru mers cu caruciorul, nu pietonal, ne-a mai luat ceva, dar o data lamuriti, am gasit drumuri mai ok, asfaltate pentru carucior ca sa nu o zgaltaim pe Ioana prin toate drumurile pietruite sau cu gropi. Am putut urca cu caruciorul fara probleme in tele-gondola. Am urcat cu tele-gondola de la cota 1000 la cota 1400. Nu am urcat mai mult pentru a nu o supune pe Ioana la o diferenta brusca prea mare de temperatura si presiune.

Am luat masa de pranz la o terasa de la cota 1400, cea de langa tele-gondola. Am ales-o pentru privelistea asupra muntilor si mirosul imbietor de gratar. Am mancat mici si carne la gratar, iar Ioana a fost incantata de bulz.

De la cota 1400 am coborat pe sosea pana in Sinaia. Poate am gresit ca am mers pe jos, cand am ajuns la Sinaia am vazut un panou cu avertizarea ca zona e strabatuta de ursi. Noi am avut noroc, nu am am intalnit ursi si ne-am bucurat de o plimbare lejera, in coborare, prin padure, la aer curat. Chiar ma plangeam ca in Sinaia, mergand cu caruciorul pe sosea am inhalat multe noxe de la masinile care treceau, in padure nu a fost aceeasi situatie, desi treceau masini.
macese de la trandafiri salbatici
floricica galbena (de untisor?)
sotul meu intr-o mare de verdeata
doua telegondole mergand in directii diferite,
dar in acel moment ziceai ca sunt doua cirese roz
muschi si frunze
o alta perspectiva asupra telegondolelor,
asa se vedeau foarte multe!
o poezie in verde

dupa atata verdeata, vederea muntelui ... instant waw!

5 km pana la Sinaia, eram aproape de fapt, am facut vreo 4 km
o cabana simpatica cu multe muscate la balcoane
un restaurant ce arata fancy - Qube
Dupa ce am fost la camera si i-am dat Ioanei sa manance am mai iesit putin in Sinaia pana in parc. Ne-am relaxat stand pe iarba in timp ce Ioana se juca cu niste crengute.
Am fost la Restaurantul Snow si
Catalin a luat niste coaste cu cartofi si salata
si i-au venit niste coaste... de toti banii :-)))
In padure pe drumul de la Cota 1400 spre Sinaia, a fost frigut asa ca eu am avut pofta de o ciorba calda.
Am luat o supa de vita, care a fost f. buna, exact ce aveam nevoie. Seara Sinaia era plina, era chiar incredibila diferenta dimineata- pustiu, seara - plin ochi cu lume. Ca mijloace de protejare impotriva Covid, multa lume purta masca pe fata chiar si pe strada dar in special in magazine si locuri aglomerate, la restaurante am stat la terase, dupa ce am lasat un telefon de contact persoanei desemnate iar mesele erau distantate.

ZIUA 3, Duminica 4 Octombrie
Fiind Duminica am fost dimineata si pe la Manastirea Sinaia sa aprindem cateva lumanari pentru cei dragi. Apoi, iar plimbare prin Sinaia pe strada principala si parc, dar nu am insistat pentru ca aveam check-ou-ul la ora 11. Am vrut inainte de plecare sa mergem la Restaurantul Kuib, insa cand am ajuns terminasera micul dejun si nu era inca ora pentru pranz asa ca nu am mai stat. Tot a fost bine pentru ca era ora de somn a Ioanei si ea a dormit mare parte din drumul inapoi spre casa, s-a trezit cand am ajuns pe autostrada A2, la prima benzinarie OMV. I-am schimbat pampersul in masina si i-am dat la terasa benzinariei portia de piure de fructe. Apoi a fost cuminte si s-a jucat in masina pana acasa.

A fost o calatorie placuta, mult dorita, care  a iesit mai bine decat ma asteptam, desi au fost si mici probleme, dar ne-am descurcat. Sunt curioasa cand va fi urmatoarea calatorie in familie! :-)

SFATURI:

+ putina planificare ajuta mult, dar nu fiti foarte stricti

+ mergeti cu masina astfel incat sa includeti perioada obisnuita de somn a copilului

+ unul dintre voi sa stea in spate cu bebelusul si nu strica sa aveti si o oglinda in spate

+ daca sunteti la plimbare pe jos cu caruciorul, alegeti pe Google Maps caile de transport cu masina